Nattuppdrag och tidig morgon

Blev väckt av ett frenetiskt vibrerande vid sängkanten inatt, inget mer spännande än mobilen som kallade på mig. Snarare min bror som krävde uppmärksamhet och ville ha snålskjuts hem. Då hans alldeles fantastiska flickvän som han på något vis har lyckats charma under tre år nu var med fanns det inte mycket annat att göra än att ställa upp. Skulle garanterat ställt upp även om han vart ensam eller i sällskap av tre av sina grabbigaste vänner för sån är jag. Själva bilfärden tog inte lång tid då vi som sagt bor i en småstad men resulterade i alltför få timmars sömn då man aldrig väcker två katter som sover. Speciellt inte när klockan börjar närma sig gryning och med det skators uppvaknande och skönsång.

"men släng ut dom bara vettja"

Detta är vad ni tänker och vad vilken vanlig människa med utekatter och lust att sova skulle gjort men sån är inte jag. Mer om detta en annan gång.

Dags att trotsa förkylningen med lite målning och lördagshäng med Jo Nesbö och Snömannen.

hade ni haft hjärta att slänga ut dessa till skator, gryning och rusningstrafik....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0